Zusammenfassung: Immer mehr Unternehmen und Organisationen erkennen den Wert von Information und Wissen für ihren Unternehmenserfolg. Um Informations- und Wissensmanagement zu nutzen, implementieren sie entsprechende Funktionen bzw. Einzelaspekte in den Unternehmensablauf. Dadurch verändern sich die Aufgaben von Mitarbeitern, die häufig ohne zusätzliche Qualifikation in die Rolle von Informations- und Wissensmanagern hineinwachsen.
Knowledge Management Education Forum (KMEF) – Invitation to participate
(Kent, OH, 03/2011) What do knowledge management practitioners need to know to be successful? What competencies define the profession? Those are not easy questions to answer, no matter how long you’ve been in the field. Yet we are at a significant juncture in the evolution of this young profession and this
New MSc in Information and Knowledge Strategy @ Columbia University
(New York, NY, 02/2011) For many knowledge professionals, corporate knowledge strategy and strengthening the connection between knowledge strategy and the organization’s business strategy are important subjects. Taking the subject to a new level, Columbia University in New York has just announced a graduate degree in this area. Read more »
SKMFs Seite: Ausbildungangebote im Bereich Wissensmanagement
Auch das Swiss Knowledge Management Forum (SKMF) trägt auf seinem Portal Ausbildungsangebote im Bereich Wissensmanagement zusammen, um sie im Überblick darzustellen. Begonnen wurde mit solchen aus der Schweiz. Im nächsten Schritt folgen Deutschland und Österreich. Danach werden auch Programme im restlichen Europa aufgenommen. “In eigener Sache… Im 2007 möchte
Benefits gained by firms when driven by the Knowledge Manager
Abstract: This paper investigates the benefits gained by firms when driven by the Knowledge Manager (KM). In particular, several research hypotheses investigate the influence of roles and tasks carried out by the KM on firm success and economic performance. The recent literature misses any empirical study testing whether they are confirmed in practice. The