In the Groups.io discussion list of the Systems Integration KM Leaders Community Stan Garfield asks the members about their experiences in higher education teaching or studying Knowledge Management. Last week I participated in the Knowledge Management Education Forum in Washington, DC. This prompted me to ask three questions: (1) Have
Knowledge Management Education & Job Market for Professionals
Abstract: Kent State University and George Washington University have been collaborating around an initiative to strengthen KM education (mostly at the Masters and Ph.D. level) with what I understood to be a long term goal of strengthening the KM profession as a whole by turning KM into a “discipline” with a standardized set of
Wissensmanagement-Academy “auf der grünen Wiese” gründen
Zusammenfassung: Der Geschäftsführer eines innovativen Wissensmanagement-Beratungsunternehmens wollte ein Konzept für eine Academy, die er als Ergänzung zu seinem Beratungsgeschäft gründen will. Wenn eine visionäre Wissensmanagement-Beratung mit klarem Fokus auf Lernen von Menschen, Organisationen und Regionen, eine Academy gründet, macht das neugierig: Wie ergänzt wohl dort eine Academy die sonst schon das
Grundsätze des Masters Informations- und Wissensmanagement der FH Hannover
Zusammenfassung: Immer mehr Unternehmen und Organisationen erkennen den Wert von Information und Wissen für ihren Unternehmenserfolg. Um Informations- und Wissensmanagement zu nutzen, implementieren sie entsprechende Funktionen bzw. Einzelaspekte in den Unternehmensablauf. Dadurch verändern sich die Aufgaben von Mitarbeitern, die häufig ohne zusätzliche Qualifikation in die Rolle von Informations- und Wissensmanagern hineinwachsen.
Knowledge Management Education Forum (KMEF) – Invitation to participate
(Kent, OH, 03/2011) What do knowledge management practitioners need to know to be successful? What competencies define the profession? Those are not easy questions to answer, no matter how long you’ve been in the field. Yet we are at a significant juncture in the evolution of this young profession and this